Khamis, 7 Disember 2017

Apakah dan bagaimanakah peranan “Konsep Tenaga ALE” bagi menyerlahkan kejayaan dan keterbilangan seseorang insan?

Apakah dan bagaimanakah peranan “Konsep Tenaga ALE”
 bagi menyerlahkan kejayaan dan keterbilangan seseorang insan?


Oleh

MOHD HAFDZI BIN ABDUL RASHID
Kumpulan:GGAMPro, No.Matriks:12310

Yang saya muliakan Yang Mulia Guru, Prof Dato’ Dr. Syed Ahmad Syed Samsuddin Al-Saggof, serta sahabat-sahabat di Akademi Profesional Malaysia sekalian. Assalamualaikum warohmatullahi walbarokatuh.

Kalau tidak kerna bulan, Tidak bintang terbit tinggi; 
                Kalau tidak kerna saudari-saudari sekalian, Tidak saya hadir untuk menulis disini.

Saudara-saudari yang saya muliakan sekalian,

Bulan dan bintang merupakan dua makhluk ciptaan Allah SWT yang berinteraksi diantara satu sama lain di alam semesta ini. Interaksi antara bulan dan bintang ini boleh dianggap satu daya tenaga yang berpaksikan “Awakening Latern Energy” kerana mereka memainkan peranan masing-masing di kosmos. 

Awakening Latern Energy merupakan satu bentuk tenaga yang dijana secara dalaman melalui ingatan sedar kita mahupun ingatan separa sedar kita yang bisa menghasilkan tenaga-tenaga seperti kinetik, haba, eletrik, atom dan potensi. Jelas sekali ia merupakan tenaga yang terdapat di dalam setiap makhluk yang dilahirkan oleh zat-zat Allah SWT. Secara tidak sedar kita manusia sebagai makhluk Allah sama juga seperti bulan dan bintang secara lahiriahnya mampu untuk menjana 5 jenis tenaga yang kita sebutkan tadi melalui kehendak kita. 

Namun begitu, ianya terletak kepada kewarasan dan kematangan akal fikiran kita mencakupi aspek mental, rohani dan jasmani untuk memanfaatkan “Awakening Latern Energy” yang kita hasilkan.

Saudara-saudari yang saya muliakan sekalian,
Sebagai seorang insan yang merupakan khalifah di muka bumi ini adalah amat besar tanggungjawab kita untuk memanfaatkan “Awakening Latern Energy” kita ke arah yang lebih positif. Seperti mana sekarang ini, “Awakening Latern Enegy” saya telah menggerakkan saraf saya yang telah merembeskan endorfin ke otak untuk berfikir serta merta menggerakkan jari jemari saya untuk menulis akan kerja kursus ini.

Ini jelas, secara semulajadinya tenaga kinetik telah terhasil dan tenaga potensi juga terjana dari hasil buah fikiran saya yang diterjemahkan ke atas kertas digital ini bagi membicangkan topik ini secara lebih ilmiah.

Namun begitu, “Awakening Latern Energy” yang saya janakan ini tidak mungkin lahir sekiranya ia tidak bertindakbalas secara tehadap tenaga yang dihasilkan oleh pihak lain. Ini menjurus kepada hukum reaksi-rantaian dimana sesuatu perkara itu akan bertindak balas dengan sesuatu perkara itu melalui peristiwa tertentu. Di dalam hal ini, “Awakening Latern Energy” yang terhasil dari saya adalah cetusan dari idea, gelombang, getaran, tenaga atom, kinetik, haba, eletrik, dan potensi yang dijana oleh Yang  Mulia Guru kita sendiri iaitu Prof. Dato’ Dr. Syed Ahmad Syed Samsudin Al-Saggof. 

Melalui contoh dan kepimpinan melalui tauladan, YM Guru kita mengambil pendekatan seperti mana junjungan besar Nabi kita Mohammad SAW di mana secara kita tidak sedar YM Guru telah mempraktikan kempimpinan melalui tauladan dengan menonjolkan penyerlahan kejayaan beliau, kata – kata hikmah beliau melalui affirmation dan visualisation oleh beliau sebagai seorang insan yang terbilang.

Saudara-saudari yang saya muliakan sekalian,
Melalui pendekatan ini, YM Guru kita telah menyemarakkan “Awakening Latern Energy” kita melalui tenaga-tenaga positif baik dari segi mental rohani dan jasmani yang beliau hasilkan. Ia dipraktikan secara sedar dan tidak sedar melalui  tauladan serta ucapan pidato dan kata-kata doa’ yang positif yang  menyerlahkan keterbilangan beliau dan menanam nilai yang sama di dalam setiap insan di Akademi Motivator Profesional Malaysia ini. “Awakening Latern Energy” yang berpaksikan psikologi pembangunan insan melalui keseimbangan mental rohani jasmani yang dipupuk melalui modul-modul di Akademi Motivator Profesional ini pada zahirnya telah berjaya menghasilkan insan yang terserlah kejayaan keterbilangannya.

Saudara-saudari yang saya muliakan sekalian,

Keberhasilan dari “Awakening Latern Energy” akan menghasilkan 5 P, Pensyarah, Perunding, Pemikir, Peniaga, dan Pemimpin yang memiliki minda kelas pertama. Membentuk model insan yang mempunyai daya intelektual yang tinggi yang mampu bertindak sebagai agen perubah minda bangsa seperti yang dicetuskan oleh YM Guru kita, Dato’ Dr. Syed Ahmad Syed Samsudin Al-Saggof.

Akhir kata dari saya, 
Pak Ali pergi memancing ikan, tapi telupa membawa umpan; yang baik dijadikan tauladan dan yang buruk dijadikan sempadan. Jumpa anda di puncak jaya, jaya dunia, jaya akhirat. Assalamualaikum warohmatullahi walbarokatuh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan